Proves de càrrega Esplugues 2012

Proves de càrrega sobre arcs2012-06-17 21.15.012012-06-17 21.29.15

S’han fixat els arcs a una rasa descoberta de 40 cm, amb estaques d’acer corrugat de 50 cm, connectades a l’arc mitjançant corda natural de 6 mm. Aquest tipus d’unió la considerem una articulació.

Mitjançant una carraca amb cinta. Permet graduar la càrrega sense problemes mitjançant un dinamòmetre, i així establir els graons de càrrega que es considerin oportuns. Per això, cal fixar un punt de frontissa al terra. Si es treballa sobre sòls naturals,  cal fer-ho sobre un palet carregat amb suficient pes a base de blocs de formigó o sacs de sorra.

Els mesuraments s’han realitzat amb (M) Cinta mètrica, (L) Laser, (F) Sistema de fotogrametria. Es va assajar amb cinc graons de càrrega puntual centrada de 200N cadascun. Es va mesurar la deformació en el punt central a cada graó, així com al moment de la descàrrega.

Es treballa amb les hipòtesis següents:

  • L’arc format pel mètode constructiu Canya Viva és pot assimilar a un arc parabòlic de segon grau
  • L’arc es troba articulat a les seves bases (sense transmissió de moments).
  • L’arc no està sotmès a moment flector ni tallant abans d’entrar en càrrega.

Proves de càrrega sobre provetes:CIMG2689

Sobre una superfície anivellada, s’hi col·loca un palet. Amb 4 blocs de formigó es fan dues columnes separades entre elles 1m. Acte seguit s’hi recolza la biga de canyes aprofitant l’encaix que tenen les peces. Es fixa un extrem de la carraca amb cinta a un dinamòmetre que romandrà fixat a un travesser del palet.

S’han provat diferents tipus y formes de mesuraments i finalment s’ha acabat fent-ho com a la figura 10: instal·lant el mesurador làser sobre una superfície independent, amb un llistó de columna a columna aprofitant els forats dels blocs de formigó. S’ha de prendre la mida sempre al mateix lloc. Per tal efecte es marcara un punt fixe a la zona inferior de la proveta.

Així es fan 5 graons de càrrega puntual de 200N cadascun, mesurant la deformació instantània en cada graó. Després d’arribats a la càrrega màxima (200N), es procedeix a realitzar la descàrrega (destensant la carraca fins a tenir el dinamòmetre a 0N) i a mesurar-ne la possible deformació permanent (aquella que persisteix un cop la biga no està sotmesa a cap més càrrega que el pes propi).

Presentació i anàlisi de les dades amb professors de l’ETSAB.

CIMG3768

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s